Fujitsu Market Place geeft consumenten een betere winkelervaring, zowel in de winkelstraat als online.
Online winkelen is de laatste jaren enorm veranderd. Vroeger ging je shoppen en liep je langs rijen winkels zonder te weten wat je wilde kopen. De technologische en digitale ontwikkelingen hebben online winkelen handiger en goedkoper gemaakt. Alhoewel: we verzamelen wel steeds meer informatie vooraf om een goede keuze te kunnen maken.
Webshop en fysieke winkel gaan hand-in-hand
Wat is nou het handigst van online winkelen? Je kunt natuurlijk verschillende producten vooraf vergelijken via bijvoorbeeld webpagina’s, video’s en via fora. Zo kom je erachter wat het beste bij je past. Toch kiezen de meeste consumenten nog voor beiden. Bij gebrek aan tijd bestellen ze online. Maar een dagje shoppen is soms ook heel gezellig. Vanuit de winkelier gezien, zie je een soortgelijke ontwikkeling. Die levert zijn producten zowel via fysieke winkels als via een webshop. Sterker nog: steeds meer webshops openen ook weer fysieke vestigingen om hun producten te verkopen. Wat voor hen belangrijk is, is dat het aanbod en de prijsstelling zowel fysiek als online overeenkomen. Dat is uitgerekend waar Fujitsu met Market Place op inspeelt.
Fujitsu Market Place: optimale online en fysieke winkelervaring
Met Fujitsu Market Place kunnen winkeliers hun klanten een complete winkelervaring bieden, zowel online als offline. Market Place biedt consistente en transparante product- en prijsinformatie, verkooptransacties zijn real-time zichtbaar in de hele onderneming en het biedt tools voor de klantenservice zowel in de winkel als online. Ook zijn nieuwe diensten eenvoudig te implementeren en het vermindert de complexiteit van de IT-omgeving.
Voor ieder wat wils
Voor consumenten biedt Fujitsu Market Place een transparante prijsstelling via ieder kanaal en ook het verwerken van retouren verloopt geautomatiseerd via het systeem. Bovendien ontvangen zij gepersonaliseerde campagnes en loyaliteitsprogramma’s. Voor winkelmedewerkers werkt Market Place intuïtief, het is eenvoudig te leren en efficiënt in het gebruik. Het zorgt voor een snel en efficiënt verkoopproces en biedt nieuwe middelen voor de klantenservice in de winkel en online. Belangrijk voor de business en IT’ers is dat Market Place nieuwe bedrijfsmodellen ondersteunt en centraal onderhouden wordt, waardoor de informatie consistent en transparant is en real-time beschikbaar in de hele organisatie.
Wie consumenten een complete winkelervaring wil bieden, zowel in winkelstraten als online, doet er goed aan zich te verdiepen in Market Place, de complete retailoplossing van Fujitsu. Lees meer over Fujitsu Market Place op: http://www.fujitsu.com/nl/solutions/industry/retail/copy_of_applications/market-place/








